Struktur skaber underværker
For at forebygge stress, nedsætte sygefravær og optimere medarbejdernes arbejdsforhold anbefaler vi lederen at anvende et dialogredskab. Dialogredskabet sikrer en regelmæssig dialog med fokus på medarbejdernes potentialer og sparring til deres arbejdsopgaver. Mange ledere fortæller, at deres ”dør altid står åben”. Nogle grupper af medarbejdere er rigtig gode til ”at bruge den åbne dør”, hvorimod andre først kommer til lederen, når problemerne er blevet for store. Ved at gå ind i en struktureret dialog, sikrer lederen at være på forkant og forebygge stress, sygefravær, konflikter m.v. Ved at bruge dialogredskabet sættes der også fokus på, hvad medarbejderne selv kan handle på for at forbedre arbejdssituationen.
Dialogredskabet og metoden introduceres til virksomheden ved at kurser.
Bedre dialog sænker sygefraværet.
De fleste ledere fortæller, at:
“min dør er altid åben, og medarbejderne kan altid komme til mig”
Desværre er det ofte sådan, at det kun er nogle medarbejdere, der bruger den åbne dør.
Et struktureret dialogmøde giver glade og raske medarbejder. Konsulenthuset Back tilbyder det rette dialogredskab, og sikrer derved den bedste kommunikation med dine medarbejdere gennem struktureret dialog.